Czytanie. A1

Proszę przeczytać tekst a następnie zdecydować, czy podane zdania są prawdziwe (prawda) czy nieprawdziwe (nieprawda).

Cześć!
  
Mam na imię Krzysztof. Jestem młodym i aktywnym Polakiem z Krakowa. Jestem ambitnym studentem – studiuję na Uniwersytecie Jagiellońskim. Studiuję ekonomię. Bardzo lubię czytać książki i gazety, jeździć na rowerze i pływać. Interesuję się sportem.

Mam brata i siostrę. Moja siostra ma na imię Kasia. Ona  ma dwadzieścia lat i jest studentką. Studiuje filologię polską - bardzo interesuje się językiem polskim. Lubi czytać, słuchać muzyki i spotykać się z koleżankami.

Mój brat ma na imię Kuba.  On ma piętnaście lat. On jeszcze uczy się w szkole. Interesuje się informatyką. Bardzo lubi oglądać telewizję, grać w piłkę nożną i w tenisa.

Moja mama lubi chodzić do restauracji i  do kawiarni, a mój tata bardzo lubi podróżować.
               
1.            Krzysztof studiuje ekonomię.                    
2.            On bardzo lubi czytać i pływać.                  
3.            On interesuje się literaturą.                              
4.            Krzysztof ma brata i siostrę.                        
5.            Kasia ma 12 lat.                                                    
6.            Ona jest studentką.                                        
7.            Kuba ma 5 lat.                                                    
8.            On lubi oglądać telewizję.                            
9.            Mama lubi chodzić do kina.                          
10.          Tata lubi pływać.     

                                         
Ćwiczenie to możesz zrobić też online.

Komentarze

Popularne posty